İCM500 – SEMİNER |
Araştırma konularının, içerik ve sunum teknikleri açısından değerlendirilmesi; etkili sunum yapma alışkanlığı kazandırılarak, öğretim elemanları, alanında uzman kişiler ve derse kayıtlı öğrenciler tarafından yapılan seminer sunumları yaptırılır. |
İCM501 – BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ (3+0) 7.5 AKTS |
Dersin amacı, yüksek lisans sürecinde, gerek ders gerekse tez çalışmalarında araştırma yöntem ve tekniklerinin edindirilmesidir. Derste, araştırma yaklaşımları ve teknikleri; araştırma tür ve aşamaları anlatılır. Tez çalışmalarında kullanılan yöntem ve yazım kurallarının (kaynak kullanımı; dipnot, kaynakça yazım kuralları; metin yazma yöntemleri/teknikleri; önerme, hipotez, analiz, sonuç ilişkisi) uygulatıldığı küçük çalışmalar yaptırılır. Derste yapılan çalışmalar, öğrenciye tezinin hazırlanmasına yardımcı olacak yöntemi öğretir. |
İCM503 – TASARIM KURAMI (3+0) 7.5 AKTS |
Tasarım; tasarlama biçimleri; tasarlama, öğrenme, algılama, yaratma ilişkileri; tasarlamada araçlar, modeller, görselleştirme ve görselleştirme araçları; tasarlama ve stiller, üsluplar, tasarlama ve ustalar ilişkileri; tasarım çeşitleri ve tasarlama teknikleri, tasarlama yeteneğinin geliştirilmesi. |
İCM504 – BİNALARDA İŞLEV DEĞİŞİKLİĞİ (3+0) 7.5 AKTS |
Mevcut mekânların yeni koşullara uyumunun sağlanmasında çok çeşitli sebepler bulunmaktadır. Değişen dünya gereksinimlere bir yanıt olarak bina eklerinin tasarımı ve eski binaların günümüz ihtiyaçlarına göre yeniden işlevlendirilmesi veya yeni ekler gelmesi her zaman özel bir tasarım problemi olmuştur. Bu dersin amacı, eski binaların yeniden değerlendirilmesinde ve yeni eklerin getirilmesinde dikkat edilmesi gereken genel ölçüler ve uygulamaları ele almaktır. |
İCM505 – KONUT VE KÜLTÜR (3+0) 7.5 AKTS |
Dersin amacı, konutun kültürle bağlantısı temelinde konut ve kimlik ilişkisini ele almaktır. Derste, kültürün konut yapılarına yansıması ve konutun kültürel değişim üzerindeki etkisi irdelenir. Seçilen farklı konutlarda (değişik yerleşim alanlarında geleneksel konut, gecekondular, kapalı konut yerleşimleri, yüksek apartmanlar vb.) ve bu konutlarda yaşayanlarla yapılacak araştırmalarda konut-kültür ve kimlik ilişkisi sorgulanır. Ders, konut ve kültür bağıntısını geniş boyutlarıyla irdeleyerek mekân tasarımında önemli bir altyapının pekiştirilmesini sağlar. |
İCM506 – MİMARİ PSİKOLOJİ (3+0) 7.5 AKTS |
Bu dersin amacı, fiziksel çevre ile kullanıcılar arasındaki ilişkilerin irdelenerek analiz edilmesini amaçlamaktadır. Dersin kapsamını, çevresel psikolojisinin alanı, önemi ve ilkeleri ve mimarlık ile ilişkileri, çevre psikolojisinin tarihsel gelişimi, çevresel algı, biliş, çevresel tutumlar, çevresel duyarlılık ve araştırmalar, kalabalık, mahremiyet yalnızlık, kişisel uzaklık, mekânı koruma, kalabalık kavramları oluşturmaktadır. |
İCM507 – İÇ MEKAN VE ÇEVRE (3+0) 7.5 AKTS |
Doğal çevre; yeşil, su, yağış, topografya, iklim, jeolojik yapı gibi saptanması ve konunun çevresi ile ilişkilerinin belirlenmesi. Tasarımda bilgi toplama, analiz, sentez, değerlendirme ve model kurma. Katılımcı bir tartışma ortamında sonuçlar ortaya koymak. Yapma çevre; eski yeni binalar, duvarlar, yollar, enerji hatları, gürültü gibi çevresel verilerin tasarıma etkilerini ve etkileşimlerini analiz etmek. Kültürlerin kendine özgü yaşam biçimlerinin mimarlık alanındaki yansımalarını araştırmak. |
İCM508 – EVRENSEL TASARIM İLKELERİ (3+0) 7.5 AKTS |
Öğrencilere, iç ve dış mekân tasarımdan, ürün tasarımına, her yaşta ve her yetkinlik düzeyinde kişi tarafından kullanılabilmesini sağlamayı amaçlayan sürdürülebilir tasarım ve düşünce yaklaşımı becerisi kazandırmak. |
İCM509 – MEKAN TASARIMINDA ALGILAMA VE KİMLİK (3+0) 7.5 AKTS |
Mekân algısı, görsel olmayan duyuların algıdaki yeri. Algılanan, tasarlanan, yaşanan mekân diyalektiği. Mekân kavramı, oluşumu ve bileşenleri. Özne ve uyaran arasındaki etkileşim. Gestalt, Gibson, Gregory algılama teorileri. |
İCM510 – BİNA DEĞERLENDİRME (3+0) 7.5 AKTS |
Mimarlıkta Değerlendirme/ Değerlendirme Kavramı; nitel, nicel ve karma değerlere dayalı yaklaşımlar, Tasarım Sürecinde Değerlendirme Teknikleri, Kullanım Sürecinde Değerlendirme Teknikleri; binada strüktürel performanstan mekânsal konfora kadar her şeyi adım adım ölçmek, Seçilmiş bir bina için kullanım sürecinde değerlendirme çalışmalarının ayrıntılı analizi. İnsan – Çevre – Bina “Mimarlık” Çevre Kavramı İnsan-Çevre ilişkileri Çevre – Bina ilişkileri Bina – Çevre – Tasarım Modelleri Değerlendirme yöntem ve teknikleri Değerlendirmede Kâğıt-kalem teknikleri POE analizleri Katılımcı tasarım stratejileri Değerlendirme tekniklerinin örnek çalışmalar üzerinde irdelenmesi Araştırma planlama, geliştirme ve sunma konuları ders içeriğini oluşturmaktadır. |
İCM511 – BİNA-İÇ MEKAN DONATIM İLİŞKİSİ (3+0) 7.5 AKTS |
Bu ders kapsamında mekân tasarlama sürecinde algı ve kimlik değerlerinin tanımlanması ele alınmaktadır. Algı, algılama, mekânsal algılama, kimlik, kimlik oluşumu, mekân kimliği ve görsel kimlik, mekân kimliğini anlatan imgeler, renk, doku, biçim gibi öğelerin mekân tasarıma etkileri dersin kapsamını oluşturmaktadır. |
İCM512 – KONAKLAMA YAPILARI İÇ MEKAN ANALİZİ (3+0) 7.5 AKTS |
Konaklama yapılarında iç mekân tasarımında etkin olarak çalışacak öğrencilerin konaklama yapıları ile ilgili mekânsal bilgi ve farkındalığını arttırmayı amaçlamaktadır. Konaklama yapılarının iç mekân tasarım ölçütlerini konaklama kültürü, konaklama yapıları tarihsel gelişimi, işletme-mekân organizasyonu doğrultusunda örneklerle irdeleme dersin içeriğini oluşturmaktadır |
İCM513 – KÜLTÜR VE MEKAN (3+0) 7.5 AKTS |
Kültürün tanımları; kültürün mekan oluşumuna etkileri; insan – mekan etkileşimi; kişisel mekan; mekanların kişiselleştirilmesi; savunulabilir mekan; kimlik; aidiyet; mahremiyet kavramlarının mekan üzerine etkilerinin incelenmesi. |
İCM514 – SANAT YAPITLARI ANALİZİ (3+0) 7.5 AKTS |
Sanat, sanatçı, sanat eseri ve sanat izleyicisi, sanat yapıtları, üsluplar ve özellikleri hakkında bilgi verilir. Eleştirinin süjeleri, eleştiride değer, öznel eleştiri, bağlamsal eleştiri konuları uygulamalı olarak derslerde incelenir ve farklı dönemlerden eserlerin eleştirileri yapılarak özelde eserleri kritik edebilme becerisi kazandırılır. |
İCM515 – ERGONOMİ (3+0) 7.5 AKTS |
Ergonomi disiplini insan-çevre faktörlerini inceleyen ve bu alanda bilimsel çalışma yapılan bir bilim dalıdır. Statik ve dinamik antropometrik verilerin tasarımdaki yeri ve bu verilerin kullanılma ilkeleri irdelenir, mekân ve çevre tasarımı süresince bu konulara ilişkin ölçü ve hareket biçimlerinin sınırları belirlenir. Ergonometrik ölçüleri farklılıklar gösteren bölgelerarası, uluslararası, yaş ve cinsiyet gibi farklılıkların tasarım sürecinde veri olarak değerlendirilmesi üzerinde durulur. |
İCM516 – MİMARLIK VE İDEOLOJİ (3+0) 7.5 AKTS |
Mimarlık ve sanatın, antik dönemden itibaren tarihi süreç içerisinde farklı inançlar, amaçlar ve ideolojiler için propaganda aracı olarak kullanılması konuları incelenir. Mimarlık, sanat ve yönetim ilişkisi, mimarlığın ve mimari eserlerde kullanılan imgelerin yanı sıra resim, afiş, fotoğraf, film, heykel vb. örneklemeler üzerinden de irdelemeler yapılarak kitle kültürü üzerindeki etkisi öğretilir. |
İCM517 – DÜNYA ENDÜSTRİ FUARLARI (3+0) 7.5 AKTS |
Endüstri fuarlarının tarihçesi, gelişimi, temaları, önemli endüstri fuarları ve Türkiye’nin bu fuarlara katılımı incelenerek, Dünya Endüstri fuarlarının modern mimariye, tasarıma ve küresel sorunların çözümüne yaptığı katkılar incelenerek, uygulamalı çalışmalar yaptırılır. |
İCM518 – TASARIMDA AKUSTİK VE PLANLAMA (3+0) 7.5 AKTS |
Akustiğin temel ilkeleri ve bu prensiplerin mimari ve kentsel tasarımda kullanımı; mimari tasarımında geometri kullanımı; akustik prensipleri ile tasarım prensiplerinin bütünleştirildiği deneysel ve teorik çalışmalar dersin kapsamını oluşturur. Gürültü kontrolü; çevre ölçeğinde, yapı ölçeğinde, tasarımda gürültü kontrolü ve kriterleri, hacim akustiği; anlaşılabilme, geometrik yöntem, ışın yöntemi, homojen ses dağılımı, istatistik yöntemi, ses enerjisinin yutulması, çınlama zamanı, hacmin akustik tasarımı konularını kapsayan uygulamalı çalışmalar yaptırılır. |
İCM519 – KAMUSAL YAPILARDA İÇ MEKAN TASARIMI (3+0) 7.5 AKTS |
Kamusal yapılar; kaymakamlık, valilik, belediye sarayları, okullar, sağlık yapıları, üniversite birimleri, kütüphaneler, müzeler vb. somut bir konu seçilerek iç mekân tasarımı yaptırılır. Kamusal yapı tanımı, çevre ilişkileri, tesisat sistemleri, iç donatım ögeleri, ışıklandırma, akustik, ışık, renk, işlev ve iletişim konularında kriterler belirlenerek öğrencilere yeni yorum ve tasarım uygulamaları yaptırılır. |
İCM520- TİCARİ YAPILARDA İÇ MEKAN TASARIMI (3+0) 7.5 AKTS
|
Ticari yapılar; konaklama, gastronomi, alışveriş, fuar, imalathane vb. somut bir konu seçilerek iç mekân tasarımı yaptırılır. Ticari yapı türleri ve tanımı, otel, motel, butik otel, pansiyon, alışveriş merkezleri, mağazalar, çevre ilişkileri, tesisat sistemleri, iç donatım ögeleri, ışıklandırma, akustik, ışık, renk, işlev ve iletişim konularında kriterler belirlenerek öğrencilere yeni yorum ve tasarım uygulamaları yaptırılır.
|
İCM521 – ALGISAL BOYUT VE İÇ MEKAN (3+0) 7.5 AKTS
|
Algı, algılama süreci, duyumsal ve zihinsel süreç, mekânı oluşturan çeşitli bileşen ve öğeler, mekân örgütleme, sınırlayıcı, yönlendirici, odaklayıcı, birleştirici roller, geştalt ilkeleri, görsel algı, boyutsal algı, işitsel algı, kokusal algı, dokunsal algı, hareket ve zaman ilişkisi.
|
İCM581 PROJE I (3+0) 7.5 AKTS
|
İç mekân ve yakın çevre ilişkisi, biçim, iç mekân konfor ölçütleri-tasarım ilişkisi, analiz ve sentez, sorgulama, eleştirel düşünce, fikir üretimi ve kavramsal tasarım konuları tartışılarak, öğrencilerin tasarlama yeteneklerini geliştirerek proje üretmeleri ve yaratıcılıklarını destekleyerek kişisel sunum yeteneklerinin ortaya çıkarılması amaçlanır.
|
İCM582 PROJE II (3+0)7.5 AKTS
|
Kavramsal düşünce ve biçim ilişkisi, iç mekân performans ölçütleri, tasarım-detay çalışmaları yaptırılarak, kullanıcı istek ve gereklilikleri doğrultusunda tasarım fikirleri geliştirilmesi, kurgu ve estetik değerlerin sağlanmasında gerekli olan uygulama düzenlemeleri ile mimari tasarım konularının bağlantısının kurulmasındaki iç mekân tasarım aşamaları uygulamalı olarak öğretilir.
|
İCM553 – CUMHURİYET DÖNEMİ MİMARLIĞI (3+0) 7.5 AKTS
|
Cumhuriyetin sanat ve mimarlık ideolojisi, I. ve II. Ulusal Mimarlık Akımları, Başkent Ankara’nın kuruluş mimarlığı ve Türkiye’de modern mimarinin öncüleri ve örnekleri incelenir.
|
İCM554 – ÇAĞDAŞ DÜNYA MİMARLIĞI (3+0) 7.5 AKTS
|
Endüstrileşmeyle ortaya çıkan Arts&Crafts Akımı, Art Nouveau, Art Deco, Konstrüktivizm, Dekonstrüktivizm, Fütürizim De Stijl, Bauhaus, Fonksiyonalizm, Ekspresyonalizm, Brütalizm, Blob Akımı, Organik Mimarlık gibi modern mimari akımlar, nedenleri, örnekleri ve Türkiye’deki etkileri incelenir.
|
İCM555 – GELENEKSEL TÜRK EVİ (3+0) 7.5 AKTS
|
Geleneksel Türk Evi’nde mekânı oluşturan, çevresel, kültürel ve ekonomik etkenler, plan tipolojileri, sofa, hayat, avlu, haremlik-selamlık, başoda, eyvan, kiler, yüklük, sergen, musandıra, gusülhane, ocak gibi kavram / mekânların tanımları ve fonksiyonları anlatılarak, bu kavram ve mekânların bölgesel farklılıklarının analizleri yaptırılır. |
İCM556 – KORUMA KURAMI VE İLKELERİ (3+0)7.5 AKTS
|
Bu dersin amacı koruma kavramı üzerine kuramsal bilgi birikiminin aktarılması ve kentsel düzeyden mimari düzeye kadar koruma yöntemlerinin tanıtılmasıdır. Koruma, sağlıklaştırma, temizleme, yeniden inşa, yeniden yapım konularının yanı sıra restorasyonda geleneksel malzeme ve tekniklerin kullanımı, acil koruma önlemleri, ahşap ve kagir yapıların koruma yöntemleri, malzeme koruma yöntemleri, bezeme koruma yöntemleri, işlev değişikliği, restorasyon sonrasındaki bakım ve korunması bu dersin kapsamını oluşturmaktadır.
|
İCM557–ENDÜSTRİYEL MİRAS VE KORUMA (3+0) 7.5 AKTS
|
Kültür mirası kapsamında yer alan endüstri mirasının korunmasına yönelik temel kavram ve yaklaşımlar konusunda bilgi edinilmesi, sorunların koruyarak çözümüne yönelik beceri geliştirmek. Endüstriyel miras ve endüstri arkeolojisinin tanımı, kapsamı ve amaçları; endüstriyel miras verilerinin toplanması ve değerlendirilmesi; endüstriyel mirasın ve ilgili üretim süreçlerinin belgelenmesi; endüstri öncesine ait işliklerin ve erken endüstri dönemi anıtlarının özellikleri, korunmaları ve yeniden işlevlendirme.
|
İCM559 – OSMANLI MİMARİSİ (3+0) 7.5 AKTS
|
Bu dersin amacı Osmanlı mimarlık mirasının sosyal, fiziksel, tipolojik özellikleri konularında kuramsal düzeyde bilgilere sahip olma, restorasyon çalışmalarında yer alacakları Osmanlı Dönemi yapılarının, ortaya çıktıkları siyasi, ekonomik, kültürel ortam içinde yorumlayabilme ve değerlendirebilme yeteneği kazandırmaktır. Ders kapsamında öğrenciler Osmanlı mimarlığının dönemleri içerisinde kırılma noktaları, çeşitli yapıların etkileme ve etkilenme alanları ve tipolojik gelişimi, mimari stillerle ilişkili olarak yapım teknolojileri ve yapım teknolojilerindeki dönüşümleri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, Osmanlı yapı üretim etkinliğinin aşamaları ve ayrıntılı araştırmaların gerçekleştirilmesinde yararlanılacak kaynaklar konusunda bilgi sahibi olmaktadır.
|
İCM563- RÖLEVE TEKNİKLERİ (3+0) 7.5 AKTS
|
Rölöve alımlarında kullanılan çok çeşitli yöntemler mevcuttur. Bu ders kapsamında rölöve yöntemleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Klasik ölçme yöntemleri ile alınan rölöve tekniğinin yanı sıra elektronik takemetreler (totalstation), yersel fotogrametri 2D ve 3D fotoğraflar üzerinde ortak ve sabit nokta koordinatlarının total-station ile okunup asıl ölçülerin fotoğraf üzerinden alındığı çalışmalar, lazer tarayıcı ile tarama sonucu elde edilen nokta bulutu ve oluşturulan yüzeylerin kullanılması, fotoğraf üzerinden farklı şekillerde ölçülendirme teknikleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
İCM567- KONUTUN TARİHSEL GELİŞİMİ (3+0) 7.5 AKTS
|
Bu ders kapsamında konut kavramı ve konut kavramının tarihsel süreç içerisindeki gelişimi anlatılmaktadır. Konut kavramı, konut kavramının tarihsel gelişimi, konutta kullanıcı gereksinimleri, konutta fiziksel kullanıcı gereksinmeleri, konutta psiko-sosyal kullanıcı gereksinmeleri, insan ve yapay çevre ilişkisi, konut çevresi, konut çevresi ve kullanıcı etkileşimi, Türklerde konut kavramı ve tarihsel gelişim süreci, geleneksel Türk konut tipinin gelişimi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
İCM573 – KÜLTÜREL MİRAS YÖNETİMİ (3+0) 7.5 AKTS
|
Kültürel miras kapsamındaki kaynakların araştırılması, korunması, tanıtımı ve yönetilmesi; uluslararası ve ulusal kurumlar, bu kaynakların yönetimini etkileyen konuyla ilgili kanunlar ve kararlar; kültürel miras tanımlanması ve yönetimi ile ilgili kuramsal ve yöntemsel yaklaşımlar; kültürel miras ile kültür ekonomisi-endüstrisi ilişkisi üzerinde durularak arkeolojik ve kentsel sit alanları, ören yerleri, buralardaki etkinlikler, ziyaretçi karşılama merkezleri, ziyaretçi güzergahları, bilgilendirme, müzeler, sergiler, mimari mirasın yeni işlevlendirilmesi konuları işlenir.
|
İCM575 – TARİHİ YAPILARI BELGELEME YÖNTEMLERİ (3+0) 7.5 AKTS
|
Tarihi yapıları belgelemek için, yapının bulunduğu bölgenin tarihi, arkeolojisi, arkeolojik topografyası, yapının inşasından mevcut duruma kadar geçirdiği restorasyonlar, yapının kullanım amacına bağlı olarak yapılan tadilatlar, onarımlar bilimsel yayınlardan ve arşivlerden araştırılarak yapının durumu tespit edilerek, mevcut yapı üzerinde incelemeler, ölçümler ve malzemelerin laboratuvar incelemeleri yapılarak durum tespit yapılır. Rölöveleri çıkarılır. Gerekirse restitüsyon planları hazırlanır.
|
İCM537 – YAPI ÜRETİMİ (3+0) 7.5 AKTS
|
Dersin amacı meslek pratiğinin işleyişine ilişkin süreç ağırlıklı bilinç ve deneyim altyapısını “ürün” yönelimli bir eğitim örüntüsü içinde “süreç” yönelimli bir perspektifle kazandırmaktır. Ders içeriğinde modern dünyada mimarın mesleki formasyonunun geçtiği eşikler ile bu formasyonun ayırt edici unsurlarının tanıtımı, yapılı çevre üretimine katılan aktör gruplarının değişimi, sosyal/ekonomik/teknolojik zeminler ve mimarın kullandığı araçlar tarihsel bir perspektif içinde irdelenerek Türkiye’nin özgül konumu karşılaştırmalı olarak ele alınmaktadır.
|
İCM538 -İÇ MEKAN TASARIMINDA TEKSTİL (3+0) 7.5 AKTS
|
Tekstil, tekstil ürünleri iç mekân tasarımında tekstil ürünleri, iç mekânda tekstil kullanımı, performans ölçütleri, analizleri, döşemelik, perdelik, zemin kaplamaları, duvar kaplamaları, , dayanım, estetik, renk, estetik, sağlık, maliyet, iç mimari örnekler ve uygulama alanlarının irdelenmesi. Mekân tasarımında kullanılan tekstil ürünlerinin tasarım aşamasında ve uygulama aşamasında etkileri.
|
İCM539 -İÇ MEKANDA MALZEME SEÇİMİ (3+0) 7.5 AKTS
|
İç mekân kurgusunda yer alan malzemelerin nitelikleri, karakterleri ile tasarım ilişkilerinin irdelenmesi ve görsel örneklerle iç mekânda malzeme seçiminin kuramlarına yaklaşımın anlatılması hedeflenmektedir. İç mekân kurgusunda yer alan malzemelerin nitelikleri, karakterleri ile tasarım ilişkilerinin irdelenerek ve görsel örneklerle iç mekânda malzeme seçiminin kuramlarına yaklaşımı içerir.
|
İCM541 – ÜRÜN SEÇİM YÖNTEMLERİ (3+0) 7.5 AKTS
|
Yapı ile ürün ilişkisini değişik boyutlarda kurarak ürün kararlarının önemini vurgulamak. Ürün seçimi için gerekli altyapıyı hazırlamak ve seçimin ilkeleri konusunda öğrenciyi bilgilendirmek. Yapı eylemi ve tanımı / Yapı – strüktür – ürün, yapı – ekonomi – ürün, yapı – çevre – ürün ilişkileri / Gereç kavramı ve sınırları / Yapı ürünleri (gereç, parça, bileşen, öğe, birim), geleneksel yapı ürünleri / Genelde ve Türkiye’de yapı ürünü endüstrisi / Yapı ürünü enformasyonu / Ürün seçiminde ilkeler / Ürün seçiminde yaklaşım ve yöntemler.
|
İCM544 -YIĞMA YAPILAR (3+0) 7.5 AKTS
|
Bu dersin amacı yığma yapıların, özellikle tarihi binaların, yapısal biçimleniş ve davranışının anlaşılması, bu yapılarda karşılaşılan hasarların teşhisi ve korumaya yönelik strüktürel müdahale yöntemlerini anlatmaktır. Ders kapsamını; yığma yapıya etkiyen yükler, davranış tanımı, yığma yapı malzemeleri, taşıyıcı elemanlar, taşıyıcı elemanların örgü sistemi ve biçimlenişinin yapı davranışındaki önemi, yığma yapı hasarları ve hasar teşhis yöntemleri, geleneksel yapım tekniklerinin hasar teşhisindeki önemi, yapısal hasarların yorumlanması ve müdahale yöntemleri konuları oluşturmaktadır.
|
İCM545-KERPİÇ TEKNOLOJİSİ (3+0) 7.5 AKTS
|
Kerpiç malzemeler, özellikleri, mimaride kullanım alanları, malzemelerin fiziksel, mekanik, kimyasal ve mikroyapı özellikleri, standartları, sorunlarının araştırılması, sağlıklı yapıların oluşturulması ve çözümleri, sürdürülebilir yapı malzemeleri, Anadolu’da ve bölgemizdeki kerpiç malzeme ve uygulama tekniklerinin incelenmesi ve mimaride kullanımının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
|
İCM547–GELENEKSEL YAPI MALZEMELERİNDE BOZULMALAR (3+0) 7.5 AKTS
|
Mimaride geleneksel yapı malzemelerinin (kerpiç, ahşap, taş, tuğla, seramik, alçı, kireç, harçlar, puzolanik malzemeler, çini vb.) kullanıldığı yapılardaki bozulma nedenleri, onarımlarda kullanılacak malzemelerin fiziksel, mekanik ve mikro yapı araştırmaların yapılmasına yönelik çalışmalar ve çözüm önerileri hakkında gerekli olacak bilgi ve becerilerin öğretilmesi amaçlanmıştır.
|
İCM549 -YAPI ÜRÜNLERİ (3+0) 7.5 AKTS
|
Yapı ile ürün ilişkisini değişik boyutlarda kurarak ürün kararlarının önemini vurgulamak. Ürün seçimi için gerekli altyapıyı hazırlamak ve seçimin ilkeleri konusunda öğrenciyi bilgilendirmek. Yapı eylemi ve tanımı / Yapı – strüktür – ürün, yapı – ekonomi – ürün, yapı – çevre – ürün ilişkileri / Gereç kavramı ve sınırları / Yapı ürünleri (gereç, parça, bileşen, öğe, birim), geleneksel yapı ürünleri / Genelde ve Türkiye’de yapı ürünü endüstrisi / Yapı ürünü enformasyonu / Ürün seçiminde ilkeler / Ürün seçiminde yaklaşım ve yöntemler.
|
İCM591 – KENTSEL DONATI ELEMANLARI (3+0) 7.5 AKTS
|
Dünyadaki ve Türkiye’deki kent ve kentsel tasarım alanındaki gelişmeler, kentsel donatım öğeleri, işlevsellik, kimlik kent ve kimlik, kentsel imaj, sosyo-kültürel ve mekânsal oluşum ve dönüşümlerin tarihsel süreçleri içerisinde kültürel, sosyal, politik ve ekonomik anlamda karşılaştırmalı olarak irdelenerek uygulamalı çalışmalar yaptırılır.
|
İCM592 – ÇEVRE PSİKOLOJİSİ (3+0) 7.5 AKTS
|
Fiziksel-Nesnel Çevreye İlişkin Kavramlar, Zihinsel Temsile İlişkin Kavramlar, Mekânsal İmajlar, Çevre Algısı Sürecinde Zihinsel Haritalar, Mahremiyet, Kişisel Mekân ve Alansallık, Yere Bağlılık ve Yer Kimliği, Yerin Anlamları, Ayırt Etme Değer Biçme/Değerlendirme, Süreklilik ve Değişim, Çevresel Tasarım Süreci.
|
İCM593 – KENTSEL MOBİLYA TASARIMI (3+0) 7.5 AKTS
|
Kentsel mobilyalar, sosyal ve kültürel değişimlerin mobilya tasarımına yansımaları, tasarımcı ve tasarımlardan örnekler, ergonomi, tasarımcıların konuya yaklaşımları, güncel uygulama örnekleri, tasarımda kurgu, denge ve renk konuları işlenerek prototip çalışması yaptırılır.
|
İCM594 –PROJE UYGULAMALARI (3+0) 7.5 AKTS
|
Kavramsal düşünce ve biçim ilişkisi, mekân performans ölçütleri, tasarım-detay çalışmaları yaptırılarak, kullanıcı istek ve gereklilikleri doğrultusunda tasarım fikirleri geliştirilmesi, kurgu ve estetik değerlerin sağlanmasında gerekli olan uygulama düzenlemeleri ile çevre-mimari tasarım konularının bağlantısının kurulmasındaki iç mekân tasarım aşamaları uygulamalı olarak öğretilir.
|
İCM595 – KENTSEL MEKAN VE KALİTE (3+0) 7.5 AKTS
|
Sosyal etkileşim, fiziksel kalite, psikolojik konfor ve güvenlik, erişilebilirlik, okunabilirlik, bağlantılar, çeşitlilik, sürdürülebilirlik, farklı kullanıcı grupları-mekân kullanımı, kapsayıcılık, bütünlük, güvenlik, yapım kalitesi, çekicilik, konfor ve imaj.
|
İCM596– TARİHSEL ÇEVRE DEĞERLENDİRMESİ (3+0) 7.5 AKTS
|
Tarihsel çevrelerin değerlendirilmesinde çağdaş planlama yaklaşımları. Gözlem, analiz ve değerlendirme teknikleri. Tarihsel çevrelerde planlama sorunları. Koruma ve İşlevlendirme. Koruma ve ulaşım. Tarihsel yapı ve çevrelerde alanın özelliğine göre uygulanabilecek koruma eylemleri türleri: bozulmanın önlenmesi, olduğu gibi koruma, modernize ederek koruma, tekrarlayarak koruma. Tarihsel çevrede yeni yapı. Uygulama örnekleri. |
İCM599 – YÜKSEK LİSANS TEZİ (0+0) 120 AKTS
|
Tezli yüksek lisans programındaki öğrenciler, bilimsel araştırma yöntemleri, bilimsel araştırma süreci, araştırma sorusu ve hipotez oluşturma, literatür taraması, içsel geçerlik ve dışsal genelleme, örneklem oluşturma teknikleri, etik standartlar ve yasal sınırlamalar, veri toplama teknikleri; gözlem, görüşme, anket, deneysel araştırma, veri analizi-istatistiksel analizler, kaynak gösterme, bulgu ve sonuç bölümü oluşturma, bilimsel yazım kurallarını gözeterek, danışman gözetiminde akademik bir araştırma çalışma yürütür ve sunar.
|